התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד היא תזמורת ששמעתי עליה כבר מזמן וסקרן אותי להאזין לקונצרט בו הכלים הקלאסיים חולקים במה עם כלים מסורתיים, ביצירות שהן לא מהרפרטואר שאליו אני מורגלת. למרות שהסגנון זר לי נהניתי מאוד בעיקר מהעיבודים המוסיקליים המעניינים, והעושר שאליו ניתן להגיע רק עם שילוב האלמנטים והכלים הייחודיים לאנדלוסית. במהלך השעתיים וחצי הובילה המנצחת סיון אלבו – בן חור את התזמורת ביד רמה וגם נתנה סולואים מכובדים שבמהלכם יכלו הנגנים להפגין את הוירטואוזיות שלהם. בלט בהם כינור הברך ונגן הויולה שכלל לא נראה שהוא מתאמץ על מנת להפיק את הצלילים המיוחדים.
כאשר נכנסנו לאולם להתיישב במקומותינו הופתעתי לגלות מסך שבמהלך הערב הקרין את מילות השירים. במת הכבוד להן זוכות המילים מצביע הן על החשיבות הניתנת להן בעיני יוצרי הערב והן על התפקיד של הפיוטים בקונספט הכולל של האנדלוסית. המילים אפשרו לקהל לעקוב אחרי המתרחש ואם ירצה- לשיר וללוות את הפייטן. התרשמתי מאוד מעומקו קולו של משה לוק, שרק בשבילו היה שווה לצאת מהבית, ומהשליטה שלו על קולו הניכרת גם בסלסולים אך בעיקר בביצוע המוקפד שלהם.
עלייתו של יונתן רזאל לוותה במחיאות כפיים סוערות וכזמר מוכר ומפורסם היה נעים לחזות בכבוד שהוא חלק לפייטנים ובהנאה ששני הצדדים הרגישו כששיתפו פעולה ואירחו האחד את השני בזאנרים הייחודיים שלהם. הוא מצידו, נתן לקהל את הלהיטים להם חיכה כמו "והיא שעמדה" ו-"קטונתי" אך ניכר שהרגיש בנוח גם עם הפיוטים, כנראה לאור הניסיון שלו עם אביתר בנאי.

'שירת המקום'
תחילת כל קונצרט: 20:30 | מחיר כרטיס: 99-119 ש"ח
יום ב' במוצקין - היכל התיאטרון |8.3.16, יום ג' בתל אביב, מוזיאון תל אביב, אולם ע”ש רקאנטי | 13.3.16, יום א' בבאר שבע - המשכן לאמנויות הבמה |14.3.16, יום ב' באשדוד - המשכן לאמנויות הבמה, פיס אשדוד | 16.3.16, יום ד' באשדוד - המשכן לאמנויות הבמה, פיס אשדוד | 17.3.16, יום ה' באשדוד - המשכן לאמנויות הבמה, פיס אשדוד | 21.3.16, יום ב' בתל אביב, מוזיאון תל אביב, אולם ע”ש רקאנטי | 6.4.16 יום ד', רעננה, המשכן למוסיקה ואומנויו