הכובעים של נעם - מורשת תרבות
 
 

יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך
 



תרבות

דף הבית » תרבות » חדשות » כללי » הכובעים של נעם


הכובעים של נעם


19/07/2013 מאת: משה גלנץ  
נעם יעקובסון מדבר על הכול. על לאטמה והקשיים בעשיית סאטירה, על שיר אחד בהופעה שהיה שווה להוציא בשבילו אלבום שלם ועל הלהקה איתה הוא צולל למעמקי הניגונים.
ראיון מרתק.


את נועם יעקבסון, תמיד תמצאו עם כובע על הראש, וזה לא מפתיע, ליעקובסון יש מספר כובעים שונים, אותם הוא מגלם. בלאטמה, הוא הכוכב הבלתי מעורער ב'מהדורת השבט'. נעם מבצע את השירים והפארודיות בתוכנית, ומשחק את בנימין נתניהו, יריב גוגלהיימר, מר טאוויל פאדיחה ועוד רבים אחרים.
בנוסף, יש את נעם יעקובסון, המנהל והסולן של להקת 'עניין אחר' שחגגה לאחרונה בר מצווה ורק משתבחת עם השנים. הלהקה מופיעה בחתונות כמעט בכל ערב. אך לאחרונה הוא נאלץ לצאת לחופשה כפויה. יעקובסון שבר את ידו, לאחר שהחברים של החתן באחת החתונות, הפילו אותו מהכיסא עליו שר.
חשבתם שזהו? לא ולא. עוד לא דיברנו על יעקובסון המוזיקאי, בוגר 'בית הספר למוזיקה רימון', שהוציא אלבום אישי לפני כמעט שנה, עם שירים שכתב והלחין. בשירים שכתב, נעם לא מנסה להחניף לאף אחד והוא בורח מכל קיטש. ניתן ממש לשמוע בין המילים, את המעברים והניואנסים בחייו.
חייל יהודי גאה
את הראיון, אנחנו עושים בבית קפה קטן בגבעתיים, שם הוא מתגורר עם אשתו ושתי ילדיו, ידו מגובסת ובדיוק מתפרסמים ידיעות, שלאטמה בסכנת סגירה. (לפני שבועיים מנהלי הערוץ פנו לצופים הרבים בבקשה לתרום, בכדי להמשיך ולהפיק תוכניות נוספות).
יש לך הרגשה שהחברים מבית הספר למוזיקה רימון, מסתכלים עליך אחרת בגלל דעותיך הפוליטיות? שאלתי. "היום אני מזוהה פוליטית בצד הימני של המפה לעיתים בניגוד לדעותיי, אבל ברימון מעולם לא עסקנו בזה". אומר נעם ומבהיר, "אני עוסק בסאטירה ואני מאמין שהדברים ראויים להיעשות". לדבריו, דעתו הפוליטית, לעיתים שונה ממה שהוא מציג ולפעמים זה אפילו הומור עצמי.
"הייתי רוצה שמי שאני צוחק עליו יצחק איתי". אומר נעם על הדמויות אותם הוא מגלם. אחד מהם הוא יריב אופנהיימר, אשר טוען שלאטמה פגעה לו בקריירה. יעקובסון אומר על אופנהיימר שהוא אידיאולוג ובאמת עושה את הדברים כי הוא מאמין שזה מה שטוב למדינת ישראל. "יום אחד אפילו כתבתי לו בפייסבוק שאני לא מסכים איתו כמעט על שום דבר אבל מבחינה אישית אני מאמין לו שמה שהוא עושה, כי לדעתו זה טוב למדינת ישראל, אני אלחם בו ובדעותיו, אבל אני מעריך אותו על שזה מאידיאולוגיה למרות שלדעתי, היא לא נכונה".  
דבר אחד עליו מקפיד יעקובסון, והוא השיח הציבורי. "אם אני רואה תגובות מהאנשים כמו - 'כהנא צדק' או 'מוות לשמאלנים' אני כואב. זה לא מה שאני רוצה לראות. צריך מאוד להיזהר ממה שאנחנו משדרים לציבור, אסור שנגיע לשיח של שנאה".
עניין אחר
"הלהקה הוקמה כשלמדתי ברימון אבל הרעיון נבט במוחי בישיבת עתניאל", מספר נעם, "הביאו לדינר בישיבה מישהו לשיר וכולם אמרו: זה לא קשור אלינו, אנחנו לא מתחברים לסגנון. ביקשנו ממנו לשיר קרליבך, אבל מתברר שצריך להיות קשור לתורתו של רב שלמה, להבין מהו נשמה של ניגון ולצלול פנימה. כמה שנים לאחר מכן לקחתי את העניין הזה לידיים, הקמתי להקה בת חמישה נגנים וזה התפרסם כאש בשדה קוצים, להקת עניין אחר' עשתה שינוי גדול בעולם החתונות כי אנחנו יודעים לצלול לעומק ולהוציא את הנגינה והשירה מבפנים. היום אנחנו מנגנים גם מוזיקה יהודית  וגם ישראלית, בלי פנים מזויפות ובלי משחקים".
ארבעים יום לפני
אחרי הישיבה יעקובסון התלבט מה ללמוד. "נרשמתי ל'הכול' כולל רפואה, פסיכולוגיה ומנהל עסקים" מגלה נעם, "מישהי אמרה לי לך לרימון ותבדוק, כי באותה תקופה בדיוק כתבתי שירים. אמרתי טוב, בוא נעשה שנה אחת כיף ואז נתחיל את החיים".
יעקובסון נרשם והלך לבחינה. "הבוחנים אמרו לי תשיר לנו שיר בסולם מז'ור, אמרתי להם בכיף רק תגידו לי מה זה הסולם הזה. למרות הכול, התקבלתי ללימודים בדירוג מאוד גבוה". את ההודעה הוא קיבל כשהיה על הר בנפאל ולדבריו, הוא לא הבין כמה חיו ישתנו מאותו רגע. "מה שבטוח, אני כבר לא אהיה רופא. הדברים הטובים ברוך ה' הגיעו במקרה", אומר נעם בחיוך.
מאז יעקובסון שותף בהרבה פרויקטים גדולים וקטנים. "עשיתי בספירת העומר, פרויקט, '49 עובדות על ספירת העומר' בערוץ 1 ואני חייב להגיד לך שהייתי ממש סלב פה. מתברר שיש בגבעתיים הרבה צופים לערוץ (מה שמסגיר את גילם של תושבי העיר), היו עוצרים אותי מלא זקנים ברחובות ואומרים לי: ראיתי אותך אתמול, אוי אתה היית פשוט נהדר, איזה יופי, איזה חתיך אתה בטלוויזיה". אומר יעקוסון בקול של פולני מבוגר. "חתך גילאים מסוים שממנו והלאה מכירים אותי. בנוסף עשיתי  ב'ערוץ מאיר'. תוכנית 'בשביל ישראל', בה אני מטייל בארץ ומראיין אנשים והיה לי כיף גדול לעשות את זה. אני מרגיש כמו חקלאי שצריך לסמוך על הקב"ה ולהתפלל לגשם כי פרויקטים קמים ופרויקטים נופלים. אני בן להורים עם תלוש משכורת והיה לי קשה לעשות את המעבר לאמן עצמאי. רק לאחרונה אימי אמרה לי: די, תפסיק כבר לדאוג". מספר יעקובסון
לב חדש
"בוא נדבר על המוזיקה שלי" אומר נעם. הוצאתי דיסק בשם – 'ארבעים יום' שעבדתי עליו 10 שנים, ומבחינת היצירה שלי זה שיא השיאים. מוזיקה ישראלית עם השפעה יהודית שאפשר לשמוע אותה בכל שורה בשירים. השיר 'יפתי' הוא ניגון ממש. לשאלתי, למה להשקיע בעידן שבו אלבומים כבר לא נמכרים וברוב המקרים, לא מחזירים אפילו חלק קטן מההשקעה, אומר נעם בחיוך רחב, "קודם כל, היה לי דחף בלתי רגיל להוציא את היצירות שלי החוצה ובנוסף, האלבום הזה הביא לי את רגע השיא בקריירה. הופעתי בכנסת, ביום הזיכרון, בשידור חי. הרגשתי זרמים בכל הגוף" מתאר נעם ומוסיף. "להופיע לייב מול 2500 איש ובשידור חי בטלוויזיה, עם השיר 'לב חדש' שכתבתי. זה ללא ספק רגע השיא ואני גאה על כך".
לסיום אומר יעקובסון "במובן מסוים אני מרגיש שאני לא עובד, כי אני נורא נהנה ממה שאני עושה. אם אתה מרגיש שאתה עושה משהו בשביל פרנסה אתה מאבד משהו בדרך. חשוב לעשות משהו שאתה אוהב לעשות, כי זה בנפשך ורק ככה אפשר להגשים חלומות".
שבת שלום
רשימת התגובות  
הוא גדול, מכורה ללאטמה. בהצלחה לך! - אני מאוד אוהבת אותו!, 26/09/2013
הבן-אדם מוכשר!!!
ליוסף, מה הקשר - שובי, 22/07/2013
הוא תמיד עם כובע ולך תסתכל בתנ``ך גם שלמה המלך כתב מגילת אהבה אז הוא לא דתי בעיניך? די עם ההכללות
הוא דתי? - יוסף, 22/07/2013
הוא שר שירי אהבה וראיתי אותו בלאטמה בלי כיפה
יש לו את זה, כנסו - טל, 22/07/2013
עשר שנים מהיום הוא יהיה אחד הזמרים הגדולים. בהתערבות
למדתי איתו בישיבה - אביחי, 22/07/2013
היסטוריה. כבר אז הוא היה כשרוני ומצחיק
התמכרתי לשיר יפתי - נעמה, 22/07/2013
שמה אותו בלופ כבר יומיים.
השיר לב חדש - יעל, 22/07/2013
איפה אפשר למצוא את השיר מיום הזיכרון בערוץ 1?
מוסיקאי ושחקן מדהים - דניאל תל אביב, 21/07/2013
כיף לקרוא על בן אדם ערכי ומיוחד. תמשיכו במורשת להביא לנו תוכן יהודי איכותי
אחלה זמר - יונתן כהן, 19/07/2013
מוזיקה כל כך יפה ונוגעת, איפה קונים את הדיסק שלו?
כל שבוע הוא מצחיק אותי בלאטמה - שי, 19/07/2013
עלה והצלח. אני מקווה שהתכנית תמשיך לעד
ראיון מעולה - חנוך, 19/07/2013
הייתי בחתונה שהוא ניגן והיה שמח ומיוחד

פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines